|
Уличката малка - 1967г.
22.08.08 00:00
Музикалните специалисти са тези, които дават компетентна и категоррична оценка за качествата на певеца, но всемогъщият фактор е публиката. Тя е която обиква или отхвърля, утвърждава или отрича, издига изпълнителя, или го обрича на забвение. Още с първите си стъпки скромната и непозната медицинска сестра Лили Иванова привлича вниманието на многобройните, безименни любители на "лекия" жанр. Изпратена на турнета в Румъния, Полша, Чехословакия, ГДР, Югославия тя не престава да работи върху себе си и усъвършенства майсторството си на естраден изпълнител, като навсякъде завоюва широка популярност. Следва нов ангажимент за запис на грамофонна плоча в Букурещ. Там престоява 8 месеца. Постепенно стилът се изчиства, обогатява - чужд на всеки повърхностен вокален и сценичен ефект. Оформя се нейният характерен стил със свежа творческа фантазия, изключителна емоционалност, проникновеност, широка нюансировка. Влиянието на Рита Павоне е майсторски пречупено през призмата на творческия й натюрел. През 1966г. Лили Иванова блесна отново с яркото си дарование и постигна забележителен международен успех - стана носителка на "Златния ключ" на Братиславския интервизионен фестивал на естрадната песен. Тя притежава завиден репертоар, в който голям дял заемат песни от наши композитори - Й. Цанков, А. Заберски и др., които пее с много любов, ефектно и артистично ("Адажио", "Море на младостта", "Венера", "Зимна приказка"). Иванова счита, че за да се развива, са й нужни преди всичко български песни - "Само чрез тях мога да покажа у нас и навън себе си" - казва тя. Трудно е да се каже кое подкупва най-много в нейното изпълнение: чистия и ясен тембър, дълбочината на чувството, съвършена простота и проникновеност, искреността и непосредствеността в изживяването. Нейните почитатели могат да не се съмняват, че разгръщайки още по-пълно богатствата на таланта си, тя ще допринесе много за бъдещето развитие на нашата песен. Майя Ненчева
|